Forklaring på de økte kommunale avgiftene på vann og avløp

Kommunen har for noen år siden bygd seg opp et vann fond (penger på konto). Dette er ikke lov. Så for å kvitte seg med fondet ble prisen på vann satt ned i en periode. Nå er fondet tømt og prisen må opp igjen på et «normalt» nivå.

Kloakk: Vi gikk med et underskudd på 3,5 mill i 2018. Dette underskuddet må dekkes opp gjennom økte avgifter slik at vi får balanse mellom utgifter og inntekter.

Avløpsvann

Vannavstengning i Øverbygd

Ombygging i vannverkshus fører til at Øverbygd vannverk må stenge vannet for alle abonnenter i Øverbygd/Holt området.

Dette vil skje fra onsdag 05.12.2018 kl. 2100 til torsdag 06.12.2018 kl. 0600

Hvis det er mulig er det lurt å tappe opp forbruksvann (dunk etc.) eller toalett (badekar etc.).

Det blir også sendt ut varsel via SMS.

Kontaktnr. ØVV er 90669224. Ellers vakttelefon 92861911.

Mvh.

Øverbygd Vannverk

Har du husket å registrere brønnen din? Hvis du deler brønn med en eller flere skal den registreres

Alle vannforsyningssystem skal være registrert hos Mattilsynet. Dette gjelder både større vannforsyningssystem, og de som er veldig små. Alle som produserer under 10 m3 drikkevann i døgnet kan benytte et forenklet registreringsskjema. Eksempler på vannforsyningssystem som kan benytte det forenklede skjemaet kan være en brønn som forsyner 15 hytter, eller en brønn som forsyner to boliger med drikkevann.

Mer informasjon, og lenke til registreringsskjemaet, finnes på mattilsynet.no.

LEDIG ELDREBOLIG

Ledig eldrebolig for eldre og uføre på Bardufoss

bolig til leie

Vannlekkasje

Det har oppstått en vannlekkasje som strekker seg fra Troms Kraft på Fossmoen og til Fosshøgda. Vannet er borte mens feilretting pågår.