Målselv kommune følger situasjonen tett og vil rapportere angående koronasituasjoen og smittestatus i Målselv hver dag i perioden fremover. Kommunen har fortsatt grønt nivå i skoler og barnehager og følger nasjonale smitteverntiltak.

Utlevering av hurtigtester:

I åpningstiden 08:00-15:45 leveres hurtigtester ut på følgende måte:

• Andslimoen legekontor: hurtigtestene hentes i testluken på baksiden av Andslimoen legekontor. Området er skiltet med "testmottak".
  • Øverbygd legekontor: kontakt legekontoret på nummer 77 83 26 00 for å avtale utlevering.

Lørdager og søndager mellom 12:00-15:00 kan hurtigtester hentes ut på Målselv Helsetun eller Øverbygd syke- og omsorgssenter på følgende måte:

• Målselv Helsetun: Ring på i hovedinngangen, så hjelper personalet deg.
  • Øverbygd syke- og omsorgssenter: Ring på i hovedinngangen, så hjelper personalet deg. Det har til nå vært mulig å hente hurtigtester selv på merket område på ØSO, dette gjelder ikke etter tirsdag 14.12.21.
Det prioriteres tester til nærkontakter og personer som må testes grunnet sykdom/luftveissymptomer.

Vaksinering:
  • Kommunen tilbyr DROP-IN for vaksinering av dose 1, 2, og 3 på helsestasjon eller gamle MSAH. Det legges ut fortløpende meldinger på dette på kommunens nettside og Facebook side samt Facebook sidene til Andslimoen legetjeneste og Øverbygd legetjeneste.
  • Det er mulig å ringe vaksinetelefonen for å gjøre avtale om vaksinering, nummer 778 32 501.
  • Man kan for øvrig booke time på HelseNorge til vaksinering. Når det gjelder 3. dose for personer over 45 år er det viktig at det har gått minimum 4,5 måneder siden 2. dose, dato til dato. Her finner du en veiledning til hvordan du bestiller time til vaksinering på HelseNorge.

Smittesporingstelefon:

• Kommunens smittesporingstelefon har åpent mandag til fredag 08:00-22:00 samt lørdag og søndag i tidsrommet 10:00-15:00.
  • Telefonnummer til smittesporing er 40 00 10 53.