Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Informasjon under krise

Informasjon i tilknytning til skadested, skadde, pårørende og andre direkte berørte, er politiets ansvar.

Kommunens informasjonsansvar i forbindelse med alvorlige hendelser, gjelder allmennheten og sekundærvirkningene av hendelsen.

Ordfører har ansvaret for informasjon til media.

Når en krise oppstår vil kommunens hjemmeside gå over i "krisemodus".  Det betyr at publikum vil møte kommunens nettsted med et utseende og innhold som er tilpasset den aktuelle krisen. Kriseversjonen vil bli lagt ut når kriseledelsen er kalt sammen og det er erklært krise.  Her vil informasjon om hendelsens status og viktig informasjon til deg som innbygger fortløpende bli lagt ut.

Krisesiden vil ha samme toppbilde som på den vanlige hjemmesiden - men denne vil være med i hovedsak rød skrift.  På krisesiden vil du også kunne klikke deg inn på den vanlige hjemmesiden.

Informasjonskontoret skal kontinuerlig bidra med informasjon og informasjonsrådgiving til og fra kriseledelsen. Det betyr at informasjonskontoret skal holde løpende kontakt med media, initiere pressekonferanser, sende ut pressemeldinger og gjøre avtaler om intervju etc.