Koronavaksinering pågår fortsatt ved gamle MSAH. Det har vært dager hvor det har vært ledige vaksinetimer og da har noen blitt kontaktet av koronavaksineteamet for å få dose 2 satt tidligere. Dette gjøres etter anbefaling fra FHI. Det er fortsatt ønskelig at flest mulig får satt dose 1 snarest mulig. Vaksinetime bestilles ved å gå inn på Helsenorge eller du kan kontakte legetjenesten.

Det er 4716 personer som har fått dose 1, som tilsvarer 87,5 % andel innbyggere over 18 år. Det er 3087 personer som har fått dose 2 (fullvaksinert), som tilsvarer 57,5 % andel innbyggere over 18 år.

Regjeringen har besluttet å vaksinere 16 og 17 åringer. Når Målselv kommunen har ferdigstilt plan for vaksinering av denne gruppen, vil kommunen komme med nærmere informasjon om dette.