Kriterier:


1. Lag og foreninger som søker på bolystmidler må være registrert med eget organisasjonsnummer, styre og bankkonto.


2. Søknad inneholde følgende:
*Dokumentasjon på at lag/forening er registret og avholdt årsmøte (orgnr og/eller årsmelding).
*Hva som skal gjennomføres.
*Detaljert budsjett på kostnader tilknyttet prosjektet.


3. Tilskudd som innvilges skal brukes til (må oppfylle minst ett av kriteriene):
* Etablere gode møteplasser som er åpent tilgjengelig, og til nytte for folk flest
* Forskjønne lokalmiljø generelt eller spesifikke fellesarealer
* Bygge varige installasjoner beregnet på rekreasjon, til fellesskapets benyttelse
* Prosjektet kan ikke være ferdigstilt før det søkes om midler.


4. Egeninnsats må dekke 25% av omsøkte midler for frivillige lag/foreninger. Egeninnsats kan være både i form av dugnadstimer eller penger. Dugnadstimer regnes da med en timesats på 300,- per person.


Søknad og behandling
Søknader om Bolystmidler behandles fortløpende, og til tildelte midler er brukt opp.
Søknadsfrist 5.desember.
Søknad om bolystmidler sendes til postmottak@malselv.kommune.no.
Søknader håndteres av Bolyst Målselv.
Hele tilskuddet utbetales til oppgitt forening/konto når søknaden er godkjent.