Flyttemelding

Flyttingen skal meldes folkeregisteret i den kommunen du flytter til, eller folkeregisteret i fraflyttingskommunen dersom du flytter til utlandet.

Flytting meldes elektronisk på Skatteetaten.no. Her kan du også skrive ut skjema hvis du skal melde flytting på papir.

Alle som flytter innen kommunen, mellom norske kommuner, til Norge fra utlandet eller fra Norge til utlandet, plikte å gi melding til folkeregisteret.
Melding om flytting skal du gi for deg selv og din familie eller husstand.
 

Det holder ikke kun å melde flytting til Folkeregisteret
Adresseendring til Folkeregisteret er dessverre ikke tilstrekkelig for å sørge for at posten din kommer fram til riktig adresse. Banker og offentlige etater som NAV, Forsvaret, Lånekassen og Skatteetaten er blant de som utelukkende henter din nye adresse fra Folkeregisteret. Alle dine personlige kontakter, kundeforhold og medlemskap må få en flyttemelding med den nye adressen direkte fra deg. På flytteportalen kan du sende gratis adressenndring på nett.


Utleie av bolig:
Alle som stiller husværet til disposisjon for andre, skal melde fra til folkeregisteret om de som flytter til eller fra husværet, i Målselv kommune er det:

Skatt Nord

Postadresse: Postboks 6310, 9293 Tromsø
Besøksadresse: Andselv, 9325 Bardufoss
Åpningstid: Mandag, onsdag, fredag 09:00 - 15:00
Telefon: 80080000
Telefaks: 7768977

Her finner du Skatt Nord på Bardufoss