Ny ordning for levering av avfall til gjenvinningsstasjoner
Når du som privatperson skal levere avfall til Senja Avfall sine gjenvinningsstasjoner må du nå fremvise adgangsbevis. Adgangsbeviset forteller at du betaler renovasjonsgebyr i en av Senja Avfall's eierkommuner. Det er eier av eiendommen som må laste ned adgangsbeviset i form av en app, fordi det er knyttet opp mot eiendommen via BankID. Hensikten er at avfallstjenesten skal bli riktig og rettferdig for alle.
Last ned appen "Senja Avfall" slik at du får adgangsbevis med klipp til gjenvinningsstasjonene. Ordningen gjelder alle bemannede mottak i vår region. Har du ikke en mobiltelefon eller mulighet til å benytte deg av den digitale løsningen i app, kan du bestille et fysisk kort for avfallslevering her.
Gjelder ordningen alle typer avfall fra private? Ja, det gjør den. Det er gratis å levere 4 ganger opp til 2 kubikkmeter pr gang, det gjelder også bygg- og rivningsavfall, innbo og løsøre.
Dette er en forbedret service ift. tidligere.
Fraksjonene som er gratis å levere er elektrisk avfall, jernskrap, farlig avfall og hageavfall og vil ikke belaste abonnenten med klipp.
Om man leverer fraksjoner som er en del av bringeordningen (returpunkter), det vil si papp eller emballasje til mat- og drikke av glass og metall, belastes man heller ikke med klipp.
Her finner du en samleside med informasjon om den nye ordningen: Avfallslevering - Senja Avfall.