Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Endring i kontaktinformasjon for Helfo og helsenorge.no

800HELSE fikk nytt navn og nummer i 2019 og endringen trådte i kraft fra 27. januar 2019.

Nytt navn: Veiledning helsenorge.no

Nytt nummer: 23 32 70 00

Helfo veiledning for helseaktører har også fått nytt nummer med virkning fra 27. januar 2019.

Nytt nummer: 23 32 70 40

Vennlig hilsen

Helfo

Du er en del av Norges beredskap

Denne uken sender DSB ut en brosjyre med egenberedskapsråd til alle landets husstander. Brosjyren inneholder konkrete forslag til hva du bør ha i hus, hvis noe skulle skje med kritiske samfunnsfunksjoner som strøm, mobilnett, internett, transport, vann og avløp. Rådene som gis, har vært ute på bred høring og er forankret hos over 40 ulike myndigheter.

Vi lever i et trygt og stabilt samfunn der vi er vant til at det meste fungerer som det skal. Livet i Norge er imidlertid helt avhengig av blant annet strøm, vann og internett – og nettopp det er vår største sårbarhet.

Hva gjør du hvis strømmen skulle bli borte i flere dager, mobilnettet slutter å virke eller det ikke er vann i springen? Følg disse rådene for å være best mulig forberedt.

Beredskap

Temamøte

Har du en kronisk sykdom eller funksjonshemming?

FFO Målselv inviterer til åpen temakveld på LHL

mandag 29.10 kl.18-20.30

og setter fokus på livskvalitet og mestring i hverdagen.

Vi ønsker spesielt å nå ut til de som er ung og kronisk syk.

Det blir servert kaffe og vafler, og temakvelden er åpen for alle.

Styret i FFO Målselv

Temakveld FFO

Til topps i Målselv

Vi minner om at de som samler turer til krus må ha registrert turene sine og betalt innen 15.oktober. De som har oppfylt kravet til premiering  og ønsker krus må betale 120 kr til kontonummer 4715 02 00373 Målselv kommune. Husk å merke med navn og «krus FYSAK».

De som ikke har tilgang til data, kan levere koder på et ark og evt betale direkte til oss.

Adresse: FYSAK Målselv, Målselv helsesenter, Fagerlidal 397, 9325 Bardufoss

Topptur i Målselv Natur

Verdensdagen for psykisk helse

Markering av verdensdagen for psykisk helse i Målselv, 10 oktober 2018 i Istindportalen. Tema for dagen "RAUSHET"

Verdensdagen for psykisk helse

Informasjon om HPV vaksinering

Info om HPV vaksinasjon til kvinner født etter 1991, Målselv kommune.

Vaksineringen av HPV må være startet senest i desember 2018. Siste av de tre dosene må være tatt innen 01.juli 2019.

Hvis du har gjenværende doser som ikke er satt kan du komme på helsestasjon for ungdom onsdager mellom kl 16-18 (ikke åpent i skoleferier).

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med Kristine 45243173 eller Britt 93468705.

For de som ønsker å få vaksine i Øverbygd tas det direkte kontakt med Øverbygd legetjeneste på tlf 77832600

Info om HPV vaksineringen:

Målselv helsesenter / legevakt

Slutt på telefontimer hos fastlegen din

Fom. 1. mai vil det ikke lenger være mulighet for telefontime med fastlegen.

Vi ber derfor våre pasienter bestille time eller bruke Eportal (besoklegen.no) for kommunikasjon med sin fastlege.

Dette gjelder for Andslimoen legetjeneste.

Dinutvei.no – nasjonal veiviser ved vold og overgrep

Vold i nære relasjoner, overgrep og voldtekt kan ramme mennesker uansett alder og kjønn. Ikke alle vet hva slags hjelp de kan få eller hvor hjelpen finnes. Mange ønsker også mer kunnskap om vold og overgrep.

dinutvei.no.jpg