18. mars 2024 kl. 14:05

Nå kan du melde din interesse for å være meddommer i perioden 2025-2028

Målselv kommune skal våren 2024 velge nye meddommere til tingretten, lagmannsretten og jordskifteretten Kommunen skal også fremme forslag om skjønnsmedlemmer.

Nyhetsarkiv korona

Koronavaksine- oppdatert informasjon om oppfriskningsdose våren 2023

Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler at følgende bør vaksineres med en oppfriskningsdose våren 2023.

Personer i aldersgruppen 75 år og eldre og sykehjemsbeboere hvor det har gått 6 måneder siden forrige dose.

En ny dose vil være særlig aktuell dersom du ikke tidligere har hatt koronasykdom, og dersom du i tillegg til høy alder (75 år eller eldre) har en sykdom eller tilstand som gir økt risiko for at koronasykdommen kan bli alvorlig dersom du blir smittet.

For mere info se Fhi.no

Vaksinen settes på Apotek 1 Bardufoss og Apotek 1 Andslimoen, ta kontakt for avtale.

Vaksinen er gratis.

Koronatesting i Målselv kommune legges ned fra 2. mai 2022

Anbefalingene fra Helsedirektoratet for testing endres fra 1. mai. Pandemien er ikke over, men smittetallene er klart synkende. Det er derfor ingen generell anbefaling om å teste seg verken med selvtest eller PCR-test lenger.
Positive tester skal heller ikke lenger meldes inn til kommunen.
Det er legen din som avgjør om det er nødvendig med test eller ikke. Dette er likt slik det er for alle andre infeksjoner.

Skal du reise til utlandet?
Dersom du trenger test for at koronasertifikatet ditt skal bli gyldig, skal kommunen tilby dette. Kontakt Andslimoen legetjeneste på telefon 77 83 25 00.
Utskrift av koronasertifikat til ikke-digitale brukere, vil fortsatt være mulig ved å kontakte 40 00 10 53

Test for å få gyldig koronasertifikat er ikke det samme som «fit-to fly» test: Det vil si de som har gyldig koronasertifikat, men trenger en test i forbindelse med reise eller jobb.
Da må du finne private løsninger for å ta disse testene.

Slike tilbud finnes i Tromsø:

24.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Mandag 24.01.22 frem til kl. 15:30 var det innrapportert 28 nye positive koronaprøver i Målselv kommune. Flesteparten av disse er tilknyttet skole/barnehage.

23.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Målselv kommune har søndag 23.01.22 frem til kl. 14:00 fått innrapportert 14 nye positive prøvesvar knyttet til korona. Alle disse er enten nærkontakter til tidligere smittede eller tilknyttet utbrudd i skole og barnehage.

22.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Målselv kommune har lørdag 22.01.22 til og med kl. 14:00 fått innrapportert 13 nye tilfeller av koronasmitte. Flere av disse er nærkontakter og knyttes i hovedsak til smitte i skole.

Smitten er ikke konsentrert om en plass i Målselv og det forekommer smitte i flere av bygdene.

Det er i uke 3 registrert 150 tilfeller av koronasmitte i Målselv kommune, til og med lørdag 22.01.22 kl. 14:00.

21.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Målselv kommune har fredag 21.01.22 frem til kl. 16:30 fått innrapportert 24 nye positive prøvesvar knyttet til korona. Flere av disse har vært i karantene den siste tiden.

20.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Torsdag 20.01.22 er det innrapportert 27 nye positive prøvesvar knyttet til korona til og med kl. 15:00.
Disse er hovedsaklig knyttet til smitte i skole.

Onsdag 19.01.22 ble det rapportert inn 16 positive prøvesvar. Totalt fra mandag til onsdag i uke 3 ble det meldt inn tilsammen 73 positive prøvesvar i Målselv kommune.

18.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Målselv kommune har tirsdag 18.01.22 frem til kl. 17:00 fått innrapportert 20 nye positive prøvesvar knyttet til korona.

Disse knyttes i hovedsak opp mot elever, lærere og noen hustandsmedlemmer til allerede smittede.

17.01.22: Status koronasmitte i Målselv kommune

Det er mandag 17.01.22 frem til kl 15:30 rapportert om 36 positive koronaprøver, halvparten av disse er relatert til skole. Det er så langt mandag ikke rapportert om smitte relatert til barnehage.

Dette er det høyeste antall smittede som er registrert på en dag i Målselv kommune under pandemien.