Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Ansatte Karlstad skole

4.4.1 – Høringsspørsmål 1a- kvalitet. Indikatorer på kvaliteten i Målselvskolen? 

Indikatorer er:

•Faglig: Nasjonale prøver

•Trivsel: Elevundersøkelsen og utviklingssamtaler. Skole- hjem samarbeid. Fravær. 

Engasjert foreldregruppe som stiller opp på arrangementer og dugnad.  

•Personale: Faglærte på alle trinn med ulik relevant tilleggsutdanning. Stabilitet i staben.  

Trivsel på arbeidsplassen. Medarbeiderundersøkelsen.  

 

4.4.2 Høringsspørsmål 1b- kvalitet. Hvilke faktorer påvirker kvalitet?  •Skole- hjem samarbeid.

•Utdanningsnivå og engasjement hos foreldre.  

•Stabilitet, faste rammer, små forhold som gir oversikt.  

 

4.4.3 Høringsspørsmål 2- struktur 

Hvilke(t) av de fem scenario i kap 3.1 bør ligge til grunn for fremtidig skolestruktur? 

•Scenario 1 eller 2 bør ligge til grunn. Styrking av ledelsesressurs på de skoler som ikke allerede har det på plass. Karlstad skole er ikke så sårbar, da vi allerede har en kontoransatt som også tar noe administrativt.   

•Sterkt ønske om en viss ressurs satt av til Ass rektor, f.eks. 3 timer pr uke som tilføres skolen slik at man slipper å ta av egen ramme.   

 

4.4.4 Høringsspørsmål – 3 Skolekretsgrenser          

Ingen synspunkter på dette. Det får de som arbeider med saken ta stilling til.          

 

4.4.5 høringsspørsmål 4- eventuelt virkningspunkt.         

Dersom det gjøres skolestrukturendringer. Når bør disse endringene tre i kraft? 

 

4.4.6 Høringsspørsmål 5 – prioriteringer.         

Det vil være mer naturlig å redusere stillinger i tråd med elevnedgang og da helst ved naturlig avgang, enn strukturendringer.