Høringsspørsmål 1a- Kvalitet
Hvilke indikatorer forteller noe om Målselvskolens kvalitet?
Kvalifiserte ansatte
Høringsspørsmål 1b - Kvalitet
Hvilke faktorer påvirker kvalitet?
Små fagmiljøer
Spisskompetanse hos nyutdanna lærere gjør det vanskelig å undervise i alle fag i skolen
Vedlikehold av bygg
Ressurser/samarbeidspartner (som helsesykepleier) som er tilgjengelig for skolen
Ressurser til læremateriell
Lite tilgang på faglært kompetanse, lite attraktivt i forhold til størrelsen på fagmiljøet
Høringsspørsmål 2 – Struktur
Hvilke(t) av de fem scenario i kapittel 3.1 bør ligge til grunn for fremtidig skolestruktur?
SU/SMU ønsker ikke å uttale seg om dette spørsmålet. FAU uttaler at de er mest positive til scenario 4 eller 5
Høringsspørsmål 3 - Skolekretsgrense
Dersom MKOS legges ned, hvordan bør skolekretsene fastsettes? (Se kapittel 2.2 - Faktablad Mellembygd kultur- og oppvekstsenter for alternativer)
SU/SMU mener at ved en eventuell nedleggelse så bør ikke en skole splittes på flere ulike skoler
Høringsspørsmål 4 – Eventuelt virkningspunkt
Dersom det gjøres skolestrukturendringer. Når bør disse endringene tre i kraft?
Bør gjennomføres ved oppstart av nytt skoleår
Høringsspørsmål 5 - Prioriteringer
Bør reduksjoner i økonomiske rammer løses gjennom reduksjon i stillinger i tråd med elevnedgang ved de enkelte skolene eller ved strukturendringer?
Strukturendringer